Od kilkunastu lat wzrasta ilość użytkowanych samochodów, a tym samym zapotrzebowanie na miejsca parkingowe. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem architektonicznym są parkingi piętrowe lub garaże podziemne, w których z kolei wykorzystuje się pochylnie zjazdowe, potocznie nazywane rampami. Długość pochylni oraz kąt zjazdu określają szczegółowe przepisy budowlane. Nas interesuje ich bezpieczne i wygodne użytkowanie.

Większość pochylni garażowych/ramp wjazdowych jest dosyć stroma, co z kolei wymusza znalezienie rozwiązania, które zapobiegnie ślizganiu się kół w trakcie wjeżdżania lub zjazdu. Dokładnie z takim problemem zgłosił się do nas jeden z generalnych wykonawców, z którym współpracujemy od wielu lat.

Na jednej z jego stołecznych budów w budynku mieszkalnym zastosowano dwuskrzydłową rampę garażową o powierzchni 350 metrów2. Była ona wykonana z betonu konstrukcyjnego B37  i na tym etapie budowy nie została pokryta żadną antypoślizgową powłoką.  W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu jazdy przyszłym mieszkańcom wykonawca budynku poszukiwał odpowiedniego rozwiązania, które zapewni odpowiednią przyczepność kół samochodów.

Zaproponowaliśmy metodę nacinania posadzki. Bruzdy w nawierzchni wykonaliśmy dosyć gęsto, aby efekt antypoślizgowy był naprawdę mocny. Warto tu również podkreślić, że nacięte bruzdy zapewniają odpowiednie odprowadzanie wody, co szczególnie w okresie jesienno-zimowym podnosi komfort użytkowania garażu.

Nasz zespół zadbał o to, by nacięcia były wykonane precyzyjnie, co dodatkowo wpłynęło na efekt wizualny całości.

Rezultat końcowy – efektowana i bardzo bezpieczna posadzka!

UWAGA!  Często jesteśmy wzywani do sytuacji, kiedy na pochylni zostały odciśnięte rowki antypoślizgowe na etapie lania betonu. Efekt bywa bardzo nieatrakcyjny wizualnie, a krawędzie odciśniętych wgłębień kruszą się jeszcze przed oddaniem garażu do użytkowania. Oczywiście możemy naciąć taką powierzchnię i na życzenie klienta to robimy, jednak nie rekomendujemy takiego rozwiązania. Może i spełnia ono swoją rolę, ale efekt powykonawczy nie jest atrakcyjny, a koszty dla inwestora są podwójne.

Nasi koordynatorzy ds. zleceń służą radą w kwestii wszelkich metod obróbki podłoży, a ich wycena jest bezpłatna.